Okadka Rzeczpospolita piewaczamaeW maju 2021 r. pojawiła się druga książka o Warszawskim Chórze Międzyuczelnianym pt. „Rzeczpospolita śpiewacza”. Jest to praca zbiorowa pod red. Kazimiery Małeckiej i Michała Maliszewskiego.

W książce tej każdy znajdzie coś dla siebie: o muzykach i muzyce, o środowisku kościoła św. Anny – księżach, studentach, chórzystach, o wszystkich tych, którzy myślą i działaniem przyczynili się do dzieła zwanego Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym. Interludium humorystyczne prezentuje także rozliczne niemuzyczne talenty chórzystów.

600 stron wygodnego do czytania druku, 200 zdjęć i ilustracji.

Książka do zdobycia pod tel. kontaktowym nr. 668-202-641

Życzymy miłego czytania!

Projekt "Chór, chór... hurra!" jest naszą odpowiedzią na ogłoszenie konkursowe Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura - Interwencje 2021".

Zaproszenie do udziału w projekcie kierujemy do wybranych mazowieckich szkół podstawowych. Z założenia będą to szkoły zlokalizowane w ośrodkach wiejskich lub w małych miejscowościach oddalonych od centralnych ośrodków kultury. Kierując program do dzieci, które z oczywistych względów rzadko lub wcale nie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych oraz nie mają wielu możliwości do zaprezentowania swoich talentów, chcielibyśmy jednocześnie zachęcać do wspólnego śpiewania, zakładania lokalnych zespołów wokalnych i chórów dziecięcych.

Głównym wykonawcą koncertów będzie Warszawski Chór Międzyuczelniany pod dyr. Borysa Somerschafa, który na tę okazję przygotuje wybór utworów polskich kompozytorów muzyki chóralnej. Do współpracy zaprosimy lokalne szkoły podstawowe, których uczniowie przygotują utwór wykonany wspólnie z chórem podczas koncertu. Koncert muzyki polskiej przybliży młodej publiczności twórczość polskich kompozytorów. Jednocześnie ideą koncertów jest zachęta do wspólnego rozwijania swoich pasji i uzdolnień, czemu służyć ma zaangażowanie dzieci w proces przygotowania koncertu i występ w nim. Dodatkowo przystępny i lekki w formie komentarz konferansjera przybliży publiczności zagadnienia związane ze śpiewaniem w chórze.

Odpowiedzialnym za część artystyczną przedsięwzięcia będzie Borys Somerschaf, polski dyrygent, kompozytor, wokalista i aranżer, który jako kierownik chóru i zespołu solistów uczestniczył m.in. w nagraniach polskich wersji filmów dla dzieci: „Anastazja”, „Mulan”, „Książę Egiptu”, „Toy Story II”, „Król Lew II”, „Pocachontas II”, „Bambi”, „Dzwonnik z Notre Dame”, „Grinch”, „Piękna i Bestia” i innych. Komponował również muzykę do seriali telewizyjnych: „Klasa na obcasach”, „Miodowe lata”, „Całkiem nowe lata miodowe” oraz do innych programów telewizyjnych i filmów dokumentalnych. Prowadzi również Męski Zespół Wokalny „KAIROS”, z którym brał udział m.in. w nagraniach ścieżki dźwiękowej do filmu „Wiedźmin“ oraz utworu promującego film „Quo vadis“.

Na zgłoszenia szkół czekamy do 15 maja pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tam również chętnie odpowiemy na ewentualne pytania.

Zapraszamy do współpracy!

Katarzyna Zwierzchowska
Prezes Zarządu

Fundacja Promocji Twórczości Amatorskiej „Cantica"
ul. Krakowskie Przedmieście 68
00-322 Warszawa

www.wchm.pl

 

Owiadczenie uczestnika konceru 18102020 dokadne 1Jeśli wybierasz się na koncert "Nuty Wielkiego Pasterza", który odbędzie się 18 października 2020 r. o godz. 19:00 w kościele pw. św. Franciszka z Asyżu w Warszawie, wydrukuj* i wypełnij ten formularz. Weź go ze sobą i przekaż nam bezpośrednio przed koncertem.

*najedź myszką na miniaturę formularza, kliknij, a następnie wybierz Ctr+p

Do zobaczenia na koncercie.

Wspólnie twórzmy bezpieczną kulturę.

NWPBialoleka18102020PlakatNWPWola17102020PlakatW weekend 17 i 18 października dwukrotnie wystąpimy z zespołem zespołem Trebunie-Tutki, aby w ten sposób upamiętnić setną rocznicę urodzin Jana Pawła II.

Zapraszamy:

17 października o godz. 16:00 do kościoła pw. św. Augustyna w Warszawie przy ul. Nowolipki 18
18 października o godz. 19:00 do kościoła pw. św. Franciszka z Asyżu w Warszawie przy ul. Strumykowej 25

Wstęp wolny

Koncerty współfinansowane ze środków m. st. Warszawy

"Nuty Wielkiego Pasterza" to autorski program lidera zespołu - Krzysztofa Trebuni-Tutki, który przed laty do udziału w projekcie zaprosił nas - Warszawski Chór Międzyuczelniany. Koncert jest muzycznym wspomnieniem Papieża Polaka, blisko związanego z górami i ludźmi gór, postaci szanowanej przez wielu, niezależnie od prezentowanego światopoglądu czy wyznawanej religii. Słowem i czynem starał się łączyć, nie dzielić i ten właśnie aspekt jego działalności podkreśla narracja koncertu. Pod względem artystycznym koncert jest wydarzeniem nietuzinkowym. Spotykają się tu bowiem trzy muzyczne żywioły: muzyka góralska, stylistyka jazzowa i klasyczne brzmienie. Pozostając wydarzeniem artystycznym, skłania jednocześnie do refleksji o sprawach ważnych i uniwersalnych. Koncert prowadzony jest przez Krzysztofa Trebunię-Tutkę, który w barwny i zajmujący sposób prezentuje postać Jana Pawła II z perspektywy górali, w tym szczególnie członków swojej rodziny. Komentarz autora to głównie wspomnienia, refleksje, anegdoty związane ze spotkaniami ludzi Podhala z Papieżem. Utwory wykonywane podczas koncertu dopełniają tę opowieść.

W trosce o wzajemne bezpieczeństwo przypominany o zasłanianiu nosa i ust oraz zachowaniu odpowiedniego dystansu podczas koncertu.

UWAGA!!!

W związku z obowiązującym reżimem sanitarnym jako organizator koncertu jesteśmy zobligowani pozyskać od Państwa - naszych gości - stosowne oświadczenia. Treść oświadczeń znajdą Państwo po kliknięciu w odpowiedni link:
17 października o godz. 16:00 do kościoła pw. św. Augustyna w Warszawie przy ul. Nowolipki 18
18 października o godz. 19:00 do kościoła pw. św. Franciszka z Asyżu w Warszawie przy ul. Strumykowej 25


Prosimy o wydrukowanie i wypełnienie ich oraz przekazanie nam przed wejściem do kościoła. Ci z Państwa, którzy nie mają takiej możliwości, będą mogli pobrać i wypełnić oświadczenia bezpośrednio przed koncertem przy specjalnie przygotowanych do tego stanowiskach. Osoby te prosimy o przybycie 30 minut przed planowanym rozpoczęciem koncertu.
Dziękujemy za zrozumienie.

Prosimy też zapoznać się z zapisami regulaminu imprez stacjonarnych i plenerowych organizowanych przez Fundację Promocji Twórczości Amatorskiej „Cantica” w trakcie epidemii wirusa SARS-COV-2

PlakatPowstanie27092020W niedzielę 27 września zapraszamy na godz. 15:30 do kościoła pw. św. Andrzeja Boboli na nasz kolejny koncert.

Wolni Niepokonani „Obwód V. Marsz Mokotowa” to koncert pieśni Powstania Warszawskiego w wykonaniu Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego pod dyrekcją Borysa Somerschafa z towarzyszeniem muzyków Kapeli Warszawskiej. Koncert jest poświęcony bohaterom walk na Mokotowie, żołnierzom Pułku AK Baszta i innym mokotowskim oddziałom powstańczym walczącym na Mokotowie oraz mieszkańcom dzielnicy, których dramat na zawsze pozostał w dziejach mokotowskiego marszu przez powstańcze dni. Relacje, świadectwa i poezje wykona dwoje aktorów scen warszawskich: Zuzanna Lipiec i reżyser koncertu Maciej Gąsiorek.

Cykl koncertów WChM „Wolni Niepokonani” jest przygotowywany dla każdej walczącej dzielnicy Warszawy ze szczególnym zwróceniem uwagi na miejsce wykonania. Opowiada o walkach obok miejsc, w których koncert jest prezentowany. Zrealizowane koncerty cyklu noszą nazwy: „Obwód I. Śródmieście”, „Obwód II. Republika Żoliborska; „Targówek 44”; „Czas Bohaterów. Ursynów pamięta”; „Pruszków Obóz Dulag 121 – 70 rocznica wyzwolenia obozu”; „Żoliborz. Listy z Powstania”.

Wstęp na koncert będzie możliwy po okazaniu bezpłatnego zaproszenia, które jest do odebrania w zakrystii Sanktuarium Św. Andrzeja Boboli oraz przy zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa, w tym założeniu masek, dezynfekcji rąk przed koncertem, wypełnieniu oświadczenia i zajęcia miejsc po 2 osoby w ławce.

Koncert finansuje Dzielnica Mokotów.

ZAPRASZAMY

OswiadczenieUczestnikaKonceru NutyWielkiegoPasterzaJeśli wybierasz się na koncert "Nuty Wielkiego Pasterza", który odbędzie się 17 października 2020 r. o godz. 16:00 w kościele pw. św. Augustyna w Warszawie, wydrukuj* i wypełnij ten formularz. Weź go ze sobą i przekaż nam bezpośrednio przed koncertem.

*najedź myszką na miniaturę formularza, kliknij, a następnie wybierz Ctr+p

Do zobaczenia na koncercie.

Wspólnie twórzmy bezpieczną kulturę.

 

Regulamin imprez stacjonarnych i plenerowych organizowanych przez Fundację Promocji Twórczości Amatorskiej „Cantica” w trakcie epidemii wirusa SARS-COV-2

 

§1

Wewnętrzne zasady organizacji imprezy plenerowej i stacjonarnej.

  1. Za organizację imprezy odpowiadają przedstawiciele Fundacji wskazani przez Zarząd Fundacji.
  2. Obowiązkowe jest:
    1. noszenie maseczki lub przyłbicy przez wszystkich pracowników mających kontakt z publicznością;
    2. zdezynfekowanie dłoni przez publiczność - przy wejściu na teren imprezy zorganizowanie widocznego miejsca z płynem dezynfekującym;
    3. udostępnienie środków do dezynfekcji w szatniach i toaletach;
    4. oznaczenie dedykowanych pojemników na zużyte środki ochrony osobistej;
    5. w miarę możliwości bezkontaktowa obsługa publiczności.


§2

Zasady pracy artystycznej i wykonawczej.

  1. Wykonawcy przed przystąpieniem do pracy zobowiązani są do wypełnienia oświadczenia - formularz stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
  2. Przeprowadzanie prób i działań artystycznych możliwe jest z dostosowaniem odległości 1,5 metra pomiędzy występującymi tam, gdzie będzie to możliwe.
  3. Obowiązkowa regularna dezynfekcja powierzchni używanych przez wykonawców, włącznie z dekoracjami i rekwizytami, z którymi mają bezpośredni kontakt.

§3

Polityka informacyjna dla uczestników imprez.

  1. Obowiązkowe jest zbieranie danych osobowych – podpisanie oświadczenia przez uczestnika imprezy przed wejściem na imprezę - formularz stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  2. Dane powinny być przechowywane przez 2 tygodnie od dnia imprezy.
  3. Uczestnictwo w wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu, którego zapisów uczestnik jest zobowiązany przestrzegać.
  4. Regulamin należy umieścić w widocznym miejscu odbywania się imprezy, a także na stronie internetowej www.wchm.pl


§4

Zasady organizacji widowni.

  1. Maksymalna liczba widzów to 150 osób.
  2. Udział widzów w imprezie jest dopuszczalny pod warunkiem:
    1. zakrywania ust i nosa;
    2. udostępnienia widzom nie więcej niż połowy liczby miejsc, gdzie rzędy powinny być zajmowane naprzemiennie, z zachowaniem jednego wolnego miejsca między widzami.
  3. Obowiązek zachowania jednego wolnego miejsca między widzami nie dotyczy widza, który:
    1. uczestniczy w pokazie z dzieckiem do ukończenia 13. roku życia,
    2. jest osobą z orzeczeniem o niepełnosprawności, z osobą z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osobą, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie.
  4. Na terenie imprezy zaleca się rozmieszczenie środków do dezynfekcji oraz tablic informacyjnych przypominających o obowiązku noszenia maseczek i zachowania dystansu m.in. 1,5 metra.
  5. Procedura wejścia i wyjścia publiczności:
    1. wyposażenie pracowników ochrony oraz bileterów w odpowiednie środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, środki do dezynfekcji rąk);
    2. ustawianie kolejek z zachowaniem dystansu 2 metrów;
    3. obowiązkowa dezynfekcja dłoni przez uczestników przy wejściu do obiektu lub na teren imprezy;
    4. w obiektach, gdzie jest to możliwe - podział publiczności na sekcje wpuszczane w odpowiednich odstępach czasowych;
    5. w przypadku obiektów posiadających jedno wejście ustalenie odrębnych godzin wejścia dla poszczególnych grup osób; (czy na pewno chcemy ten zapis? Trudniejsze organizacyjnie)
    6. w przypadku obiektów posiadających więcej niż jedno wejście podział na możliwie największą ilość wejść.
  6. Rozejście się publiczności:
    1. sprawne wypuszczanie grupami/sekcjami, w miarę możliwości wypuszczanie najpierw osób starszych;
    2. udostępnienie największej możliwej liczby wyjść;
    3. kontrolowanie przepływu publiczności przez obsługę imprezy.
  7. Proponowane rozwiązania dla rozmieszczenia publiczności na imprezach:
    1. strefa widowni z miejscami do siedzenia - miejsca siedzące zajmowane co drugie siedzenie;
    2. strefa widowni stojąca - wprowadzenie oznaczeń poziomych, wydzielających odpowiednie strefy, umożliwiające zachowanie dystansu społecznego.
    3. Publiczność usytuowana w odległości minimum 2 metrów od sceny/artystów, w przypadku występów wokalnych - min. 6 metrów.


§5

Zasady bezpieczeństwa na terenie imprezy.

  1. Obowiązkowe wietrzenie i wentylowanie obiektów zamkniętych przed, w trakcie i po każdym dniu imprezy,
  2. Zachowanie higieny stref dla publiczności oraz zaplecza powinno uwzględniać:
    1. środki do mycia i dezynfekcji dostępne na terenie imprezy, m.in. w toaletach oraz przy wejściach na teren imprezy z uwzględnieniem potrzeb osób
      z niepełnosprawnością;
    2. udostępnienie możliwie jak największej liczby toalet i organizacja przedsięwzięcia tak, aby móc zachować wymagany dystans;
    3. oznaczenie dedykowanych pojemników na zużyte środki ochrony osobistej;
    4. udostępnienie wyłącznie bezdotykowych podajników na ręczniki papierowe;
    5. umieszczenie w widocznych miejscach instrukcji mycia rąk według rekomendacji GIS z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością i dzieci (odpowiednia wysokość);
    6. sprzątanie, dezynfekcja toalet ze zwiększoną częstotliwością, minimum raz na godzinę. Zaleca się zapewnienie w miarę możliwości bezdotykowego otwierania drzwi; nie zaleca się używania nadmuchowych suszarek do rąk; zaleca się wyłączenie z użytkowania co drugiego pisuaru, jeśli nie są one umieszczone w odległości umożliwiającej zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego oraz taka organizacja korzystania z toalet, aby ułatwić zachowanie dystansu.


§6

Dodatkowe procedury dla imprez plenerowych.

  1. Obowiązek zachowania 2-metrowej odległości pomiędzy uczestnikami.
  2. Zwiększenie liczby dostępnych toalet i umywalek z dostępem do wody, mydła i środków do dezynfekcji,.
  3. Pracownicy obsługujący daną imprezę są zobowiązani do możliwie jak najczęstszego czyszczenia uchwytów otwierających drzwi pomieszczeń i dezynfekcji toalet.
  4. Wyraźne oddzielenie i oznaczenie terenu dla widowni (aby uniemożliwić mieszanie się publiczności z osobami postronnymi, np. spacerowiczami).


§7

Procedury postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 uczestnika lub obsługi imprezy.

  1. Fundacja Promocji Twórczości Amatorskiej „Cantica” ma obowiązek udostępnić listę uczestników i pracowników odpowiednim pracownikom Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
  2. Należy stosować się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

NutyWielkiegoPasterzaSrodmiescie20092020W niedzielę 20 września zaprosiliśmy do kościoła pw. Wszystkich Świętych przy pl. Grzybowskim w Warszawie na koncert "Nuty Wielkiego Pasterza", którym wspólnie z zespołem Trebunie-Tutki upamiętniliśmy setną rocznicę urodzin Jana Pawła II.

"Nuty Wielkiego Pasterza" to autorski program lidera zespołu - Krzysztofa Trebuni-Tutki, który przed laty do udziału w projekcie zaprosił nas - Warszawski Chór Międzyuczelniany. Koncert jest muzycznym wspomnieniem Papieża Polaka, blisko związanego z górami i ludźmi gór, postaci szanowanej przez wielu, niezależnie od prezentowanego światopoglądu czy wyznawanej religii. Słowem i czynem starał się łączyć, nie dzielić i ten właśnie aspekt jego działalności podkreśla narracja koncertu. Pod względem artystycznym koncert jest wydarzeniem nietuzinkowym. Spotykają się tu bowiem trzy muzyczne żywioły: muzyka góralska, stylistyka jazzowa i klasyczne brzmienie. Pozostając wydarzeniem artystycznym, skłania jednocześnie do refleksji o sprawach ważnych i uniwersalnych. Koncert prowadzony jest przez Krzysztofa Trebunię-Tutkę, który w barwny i zajmujący sposób prezentuje postać Jana Pawła II z perspektywy górali, w tym szczególnie członków swojej rodziny. Komentarz autora to głównie wspomnienia, refleksje, anegdoty związane ze spotkaniami ludzi Podhala z Papieżem. Utwory wykonywane podczas koncertu dopełniają tę opowieść.

Koncert współfinansowany ze środków m. st. Warszawy.

Wstęp wolny

fot. Daniel Krakowiak

YouTube

Dziś w 100-ą rocznicę urodzin św. Jana Pawła II zapraszamy do wysłuchania nagrania koncertu "Nuty Wielkiego Pasterza", który został zarejestrowany 10 października 2014 roku w kościele pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Górze Kalwarii. Warszawski Chór Międzyuczelniany wystąpił z zespołem Trebunie-Tutki, a koncert poprowadziła Teresa Gręziak. Program autorstwa Krzysztofa Trebuni-Tutki, jest muzycznym wspomnieniem Papieża-Polaka, blisko związanego z górami i ludźmi gór.

Aby uświetnić tegoroczny jubileusz, zaplanowaliśmy wspólnie z zespołem Trebunie-Tutki kilka koncertów, którymi pragnęliśmy przypomnieć program poświęcony postaci Papieża-Polaka. Niestety z powodu obowiązujących w kraju ograniczeń związanych z organizacją wydarzeń artystycznych, przenieśliśmy ich realizację na miesiące jesienne. O konkretnych terminach będziemy Państwa informować na naszej stronie www i na fb chóru.

Tymczasem zapraszamy do odwiedzenia kanału na YouTube Mazowieckiego Instytutu Kultury http://biuro-prasowe.mik.waw.pl/96407-nuty-wielkiego-pasterza-koncert-on-line .

Koncert będzie dostępny do 23 maja.

 

JanuszDabrowskiNekrolog

Z ogromnym smutkiem zawiadamiamy, że 25 stycznia 2020 r. zmarł Janusz Dąbrowski, od 2011 r. Dyrygent Honorowy Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego przy kościele św. Anny. Tym samym odszedł wszechstronnie utalentowany i charyzmatyczny muzyk, który przez prawie pół wieku odciskał pozytywne piętno na życiu muzycznym w kraju i za granicą, kształtując przy tym kilka pokoleń pasjonatów śpiewu. Jego chóry były bowiem nie tylko zespołami najwyższej próby, ale stanowiły unikatowe, niepowtarzalne społeczności.

Urodził się w 1944 r. w Łapach. Studiował teorię muzyki w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie. Dyplom z dyrygentury chóralnej uzyskał u legendy polskiej chóralistyki - prof. Stefana Stuligrosza w Akademii Muzycznej w Poznaniu.
W 1967 r. przejął kierownictwo artystyczne i funkcję dyrygenta w Warszawskim Chórze Międzyuczelnianym działającym przy kościele św. Anny w Warszawie i kierował nim do 2010 r. W 1973 r. został dyrygentem Warszawskiego Chóru Żeńskiego "Harfa". W latach 1974-82 był dyrektorem artystycznym Towarzystwa Śpiewaczego „Harfa” i równocześnie dyrygentem zespołu męskiego. Jednak to głównie z Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym realizował wielkie przedsięwzięcia muzyczne: od oratoriów Jana Sebastiana Bacha i Feliksa Mendelssohna-Bartholdiego po współczesne kompozycje z całego świata, jak Misa Criola argentyńskiego kompozytora Ariela Ramireza czy utwory wenezuelskie, aż po formy musicalowe.

Przygotował tak ważne wydarzenia jak oprawa muzyczna pielgrzymek Jana Pawła II do Polski, kiedy to na Placu Zwycięstwa w Warszawie w 1979 r. zadyrygował połączonymi chórami Filharmonii Narodowej, Teatru Wielkiego Opery Narodowej, Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym, Warszawskim Chórem Żeńskim HARFA i Chórem Męskim Towarzystwa Śpiewaczego „Harfa”, a potem w 1983 r. na Stadionie X-lecia - Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym. W 1999 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie podczas kolejnej wizyty Ojca Świętego dyrygował połączonymi chórami - międzyuczelnianym i uniwersyteckim, inaugurując jej otwarcie. W tym czasie był członkiem wielu jury, wykładał i prowadził warsztaty w USA, Francji i Włoszech oraz realizował liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe.

Janusz Dąbrowski poświęcił chórom całe swoje życie, pracę i nadzwyczajny talent w budowaniu zespołów i wydobywaniu z nich nieodgadnionych możliwości. Z wywiadów z nim i tekstów Jemu poświęconych wyłania się niecierpliwy, głodny muzyki, niezwykle utalentowany człowiek o ogromnej inteligencji i intuicji muzycznej, a przy tym nad wyraz pracowity. Mimo tych cech nie był Janusz postacią ze spiżu, lecz niezwykłą osobowością zaangażowaną w kształtowanie zespołu i muzycznych indywidualności. Pomimo demonicznej powierzchowności zapamiętany zostanie jako osoba pełna ciepła i empatii.

Janusz Dąbrowski był wielokrotnie wyróżniany i odznaczany, m. in. przez Ministra Spraw Zagranicznych za propagowanie polskiej muzyki w innych krajach. Minister Kultury przyznał mu odznaczenie „Zasłużony Działacz Kultury”. Od Kardynała Józefa Glempa otrzymał medal Prymasa Polski „Ecclesiae populoque servitium praestanti”. Prezydent RP odznaczył Go Srebrnym Krzyżem Zasługi, a następnie Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Janusz lubił szokować swoich rozmówców stwierdzeniem, że „nie cierpi chórów”, po chwili pauzy dodając: „z wyjątkiem moich”. Zapewnie zarządził już zatem chórom anielskim dodatkowe próby głosowe - teraz to przecież także i Jego chóry.
Choć odszedł, pozostanie w naszych sercach jako zapis nutowy szczególnej harmonii – harmonii życia.
Odpoczywaj w pokoju!
Chórzyści

JanuszDabrowskiDziś w godzinach popołudniowych po długiej chorobie zmarł nasz wieloletni dyrygent, a ostatnio Dyrygent Honorowy Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego - Janusz Dąbrowski. Maestro kierował WChMem przez 43 lata. Jemu chór zawdzięcza swoje największe sukcesy. Niezwykle utalentowany, charyzmatyczny wychował kilka pokoleń pasjonatów chóralnego śpiewania.
"Nie byłabym gdzie jestem, ani kim jestem gdyby nie złote lata w WCHM, pod skrzydłami Janusza. Wdzięczna i smutna. Spoczywaj w pokoju. " - to słowa jednej z naszych koleżanek. Wielu z nas podpisuje się pod tymi słowami.

O szczegółach dotyczących uroczystości pogrzebowych powiadomimy w najbliższych dniach.

Zarząd Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego.

KoncertKoled12012020Tradycyjnie w styczniu zapraszmy do kościoła Akademickiego św. Anny na koncert kolęd i pieśni bożonarodzeniowych. Koncert 12 stycznia rozpocznie się bezpośrednio po mszy św. o 15:00 (planowana godzina rozpoczęcia koncertu - 16:15).

Wstęp wolny

KoncertKoled1512201915 grudnia (niedziela) o godz. 12:00 wystapimy w siedzibie Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która mieści się w Pałacyku Szustra (ul. Morskie Oko 2). Tym razem koncert gościnnie poprowadzi Teresa Gręziak, dyrygentka Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego w latach 2013-2015. Przy fortepianie - Marzena Rybak.

Program koncertu:

Z narodzenia Pana – opr. J. Maklakiewicz
Adeste fideles – opr. anonimowe
Anioł pasterzom mówił – opr. S. Niewiadomski
Mizerna cicha – opr. T. Gręziak
Przybieżeli do Betlejem – opr. S. Niewiadomski
Dzisiaj w Betlejem – opr. Wł. Sołtysik
Es kommt ein Schiff geladen – opr. M. Janz
O Du Fröhliche – opr. anonimowe
Nowa radist stała – opr. anonimowe
Oj w Jerusałymi – opr. M. Kopko
Tryumfy Króla niebieskiego – opr. T. Flasza
Ding Dong! Merrily on high – opr. Ch. Wood
Lulajże Jezuniu – opr. D. Synowiec
Nuż my dziś krześcijani – opr. K. Wilkowska-Chomińska
White Christmas – opr. I. Berlin
Hej, w dzień narodzenia – opr. S. Niewiadomski
Cicha noc – opr. J. Dąbrowski
W żłobie leży – opr. J. Maklakiewicz

Bilety do nabycia bezpośrednio przed koncertem (15 zł normalny, 10 zł ulgowy).

Zapraszamy.

Kameralna N Harmonia fotoKameralna N-Harmonia to grupa młodych muzyków wykonująca dzieła z różnych epok. W jej skład wchodzą pełni entuzjazmu i chęci wspólnego tworzenia wybitni studenci polskich i zagranicznych uczelni artystycznych, laureaci międzynarodowych konkursów solowych i kameralnych. Od momentu powstania w 2016 r. zespół współpracował m.in. z chórem Narodowego Forum Muzyki, Neuer Kammerchor Berlin, Marcello Nisinmanem, Katarzyną Dudą, Agnieszką Franków-Żelazny oraz Pawłem Łukaszewskim. Kameralna N-Harmonia występowała podczas takich festiwalów jak Legnica Cantat, Strefa Ciszy w Warszawie, a także Muzyka Nova i Architektura w Toruniu.

Podkategorie

Logowanie

Kto u nas gości

Odwiedza nas 21 gości oraz 0 użytkowników.