JacekSzponarskiFotoAbsolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej.

Występuje jako solista w Polskiej Operze Królewskiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Bałtyckiej, Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego jak również w filharmoniach w Warszawie, Krakowie, Opolu. W dorobku artystycznym posiada role w operach m.in. W.A.Mozarta (Belmonte, Tamino, Ferrando, Don Ottavio), G.Donizettiego (Nemorino) P.Czajkowskiego (Leński), G.Verdiego (Alfred), S.Moniuszki (Stefan) B.Britten (Quint) współpracując z takimi reżyserami jak Jurij Aleksandrow, Jitka Stokalska, Michał Znaniecki, Ryszard Cieśla, Dariusz Paradowski oraz dyrygentami - Grzegorz Nowak, Janusz Przybylski, Marta Kluczyńska, Dawid Runtz, Rafał Janiak, Przemysław Neumann, Zbigniew Graca, Marcin Sompoliński.

Z repertuaru kantanowo-oratoryjnego wykonuje m.in.: Pasję wg. św. Mateusza, Pasję wg. św. Jana, Oratorium świąteczne J.S.Bacha (Ewangelista/tenor), Requiem, Davide Penitente W.A.Mozarta, Stabat Mater, Petite Messe Solenelle G.Rossini, Litanie Ostrobramskie, Sonety krymskie S.Moniuszki.

Współuczestniczył również w prawykonaniach: kantaty scenicznej Stabat Mater Ignacego Zalewskiego w roli Piłata w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas Festiwalu Nowe Epifanie 2018, monodramu operowego The End of Al Capone Michaela Schelle jako Al Capone (UMFC w Warszawie), kantaty da camera do słów Juliana Tuwima „Kwiaty polskie” Anny Ignatowicz-Glińskiej (Lublin).

Reprezentował kulturę polską na prestiżowych festiwalach zagranicznych - Melody of Yangtze River 2018 (Wuhan/Chiny) czy Festival Baroque d’Auvergne 2019 oraz 2021 (tourne/Francja). W skład jego dyskografii wchodzą: „Ave Maria”, „Stanisław Moryto in memoriam” (nominacja Fryderyki 2021), „Stabat Mater - Ignacy Zalewski”, „Moniuszko: Pieśni. vol.7”.

PiotrStawarskiFotoPiotr Stawarski, dyrygent, artysta Chóru Filharmonii Narodowej, organista, pedagog i kompozytor.  

Przez wiele lat zdobywał doświadczenie zawodowe pełniąc funkcję organisty w kilku warszawskich parafiach w których był również dyrygentem zespołów chóralnych. Obecnie sprawuje tę funkcję jako organista i dyrygent chóru przy parafii Bożej Rodzicielki Maryi w Konstancinie – Jeziornie. Swoje umiejętności dydaktyczne kształcił także jako dyrygent dwóch chórów dziecięcych w Szkole Muzycznej I stopnia w Konstancinie-Jeziornie. Na Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego (2015) jego kompozycja „Atrament” na chór dziecięcy otrzymał rekomendację do wydania i została wydana w PWM. 

Od 2015 roku jest współzałożycielem i dyrygentem Konstancińskiego Chóru Kameralnego, z którym podczas XV Wojewódzkiego Przeglądu Twórczości Artystycznej otrzymał główną nagrodę „Kulturomaniak 2021”. Dzięki wysokiemu poziomowi artystycznemu oraz ożywionej działalności koncertowej, zespół w krótkim czasie stał się wizytówką muzyczną Konstancina – Jeziorny.  

Swoją aktywność zawodową kontynuuje w Chórze Filharmonii Narodowej jako Artysta Chóru-Bas, z którym to zespołem wykonał wiele najwybitniejszych dzieł światowej literatury muzycznej, nagrał szereg wysoko notowanych płyt oraz otrzymał jedną z najbardziej prestiżowych nagród muzycznych – Grammy- za płytę rozpoczynającą cykl wydawniczy ''Penderecki Conducts Penderecki''.  

Wolne chwile lubi spędzać komponując, czytając książki oraz aktywnie, podczas wycieczek rowerowych oraz górskich, pieszych wędrówek. 

VocaMeCumBenedictus061120226 listopada 2022 r. o godz. 16:30 w kościele pw. NMP Matki Miłosierdzia przy ul. św. Bonifacego 9 zaśpiewamy koncert podczas którego zabrzmią:
Msza żałobna Stanisława Moniuszki
Requiem Gabriela Fauré

W koncercie wystąpią:

Magdalena Schabowska - sopran
Magdalena Pluta - alt
Jacek Szponarski- tenor
Michał Justa - baryton
Piotr Stawarski - organy
oraz
Warszawski Chór Międzyuczelniany pod dyr. Borysa Somerschafa

Zapraszamy serdecznie. Wstęp wolny.

Osoby, które nie mogą uczestniczyć w koncercie osobiście zapraszamy do obejrzenia bezpośredniej transmisji z koncertu https://www.facebook.com/WarszawskiChorMiedzyuczelniany

Koncert współfinansowany przez Urząd Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawa

Fot. Daniel Krakowiak

 

MagdalenaPlutaFoto

Absolwentka studiów I i II stopnia Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Izabelii Kłosińskiej. W latach 2015-2017 uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów - Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

W kwietniu 2017 roku zadebiutowała w produkcji Dutch Nationale Opera & Ballet, śpiewając partię Ariadny w Madrygałach Monteverdiego w reżyserii Pierre'a Audi i kierownictwie muzycznym Christophe'a Rousett'a.

Rok później została tam ponownie zaproszona do udziału w produkcji La morte d'Orfeo Landiego, gdzie kreowała postać Calliope. W grudniu 2017 roku wystąpiła w koncercie adeptów i absolwentów Akademii Operowej w Studiuo Koncertowym Polskiego Radia ze specjalnym udziałem Tomasza Koniecznego ”Mistrz i Młode talenty” pod dyrekcją Michała Klauzy, gdzie wykonała partię Erdy z IV aktu Złota Renu Wagnera. W kwietniu 2018 roku wystąpiła gościnnie podczas Recitalu Tomasza Koniecznego w duecie Erdy i Wotana z III aktu Zygfryda Wagnera w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Występowała podczas Festiwalu Oper Barokowych Dramma per musica w Warszawie wcielielając się w postać Galatei w Aci, Galatea e Polifemo Haelnda.

Od 2019 roku sukcesywnie występuje w produkcjach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w takich tytułach jak; Carmen Bizet'a jako Mercedes, Die Zauberflote Mozarta jako Dritte dame, balecie Les Noces Igora Strawińskiego wykonując partię mezzosopranu, Borysie Godunowie Mussorgskiego jako Fiodor oraz w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego jako Olga.

10 września na płycie Stadionu Narodowegotysiąc muzyków zjednoczyło się w jeden band i wykonało największe rockowe hity szech czasów. Takiego wydarzenia jeszcze w Polsce nie było. Warszawski Chór Międzyuczelniany wziął udział w tym przedsięwzięciu. To było dla nas spore wyzwanie, bo repertuar absolutnie niecodzienny. Poraz kolejny okazało się jednak, że WChM na wiele twarzy :)

Podkategorie